A LongiKid egy olyan komplex mozgásvizsgáló rendszer, amely az idegrendszeri érettség szintjét térképezi fel. Segítségével pontos képet kaphatunk arról, hogy a gyermek mozgásfejlődése, testtartása és egyensúlyérzéke életkorának megfelelő-e. Ez különösen fontos az iskolakezdés előtt, hiszen az éretlen idegrendszer tanulási és figyelemzavarokhoz vezethet.
👩⚕️ Ócsai Krisztina
A TSMT célzott, mozgásalapú fejlesztőprogram, amelyet akkor ajánlunk, ha a gyermek mozgása, figyelme, beszédfejlődése vagy viselkedése eltér az átlagtól. A gyakorlatok játékos formában fejlesztik az idegrendszeri kapcsolatok érését. Az egyéni tréning személyre szabott, míg a csoportos foglalkozás szociális készségeket is erősít.
👩⚕️ Ócsai Krisztina
Ez a terápia az érzékszervi információk (mozgás, egyensúly, látás, hallás stb.) megfelelő feldolgozását segíti elő. Akkor javasolt, ha a gyermek túlérzékeny bizonyos ingerekre, nehezen koncentrál, ügyetlen vagy visszahúzódó. A terápia mozgásos és játékos formában segíti az idegrendszer harmonikus működését.
👩⚕️ Ócsai Krisztina
Az iskolakezdés nagy mérföldkő, és sok gyermeknél kihívást jelenthet. A program célja, hogy játékosan, mégis célzottan fejlessze azokat a területeket – figyelem, emlékezet, finommotorika, szabálykövetés –, amelyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez. Segít magabiztossá és képessé tenni a gyermeket az új kihívásokra.
👩⚕️ Ócsai Krisztina, 👩⚕️ Sisa Krisztina
A beszédészlelés és beszédértés alapfeltétele a sikeres kommunikációnak és iskolai teljesítménynek. A GOH–GMP diagnosztika segít feltárni, ha a gyermek nehezen érti meg a hallott szöveget, összekever hangokat, vagy olvasási gondjai vannak. A vizsgálat után célzott terápia segíti a fejlődést.
👩⚕️ Ócsai Krisztina, 👩⚕️ Juhász Eszter
A tanulási zavarok (pl. diszlexia, diszgráfia) hátterében gyakran részképesség-gyengeségek állnak. Ez a diagnosztikai módszer segít ezek azonosításában, majd a terápia során játékos formában fejlesztjük a gyenge területeket. A cél: könnyebb tanulás és sikerélmény.
👩⚕️ Ócsai Krisztina
A mozgás a gyermek fejlődésének alappillére. A mozgásnevelés segíti a testtudat, koordináció, egyensúly és ritmusérzék fejlődését. Különösen hasznos lehet azoknak a gyermekeknek, akik bizonytalanul mozognak, ügyetlenek, vagy túlzottan aktívak.
👩⚕️ Kiss-Nagy Edina
Ha a gyermek viselkedése, fejlődése vagy tanulási tempója eltér az átlagostól, a gyógypedagógiai vizsgálat segít megérteni az okokat. A fejlesztés során személyre szabott módszerekkel támogatjuk őt a fejlődésben – legyen szó tanulásról, figyelemről vagy szociális készségekről.
👩⚕️ Kiss-Nagy Edina
A kézműveskedés nem csak alkotás – fejleszti a finommotorikát, figyelmet, kreativitást és problémamegoldást. Ezek a foglalkozások játékos, élményalapú formában erősítik a tanuláshoz szükséges alapokat.
👩⚕️ Kiss-Nagy Edina
A legkisebbek számára kialakított fejlesztő program, amely játékos mozgásos és kommunikációs ingerekkel támogatja az idegrendszer érését. Már csecsemőkortól segíthet elmaradás, késés vagy megkésett fejlődés esetén.
👩⚕️ Kiss-Nagy Edina
Az artikulációs zavarok esetén a gyermek nem megfelelően ejt bizonyos hangokat, vagy több hangot kever össze. Ez nemcsak a beszéd érthetőségét nehezíti, hanem hatással lehet az olvasás-írás elsajátítására is. A terápiában játékos formában tanítjuk meg a helyes hangképzést és gyakorlást.
👩⚕️ Juhász Eszter.
Ez egy olyan beszédtechnikai probléma, amikor a gyermek nyelvét előretolja (például beszéd vagy nyelés közben). Ha nem kezeljük, később fogászati vagy logopédiai nehézségeket okozhat. A foglalkozások célja a helyes nyelvpozíció kialakítása és rögzítése.
👩⚕️ Juhász Eszter
Amikor egy gyermek nem kezd el időben beszélni, vagy szókincse jelentősen elmarad kortársaitól, fontos időben közbelépni. A beszédindító terápia játékos formában fejleszti a megértést, szókincset, utánzást és a kommunikáció örömét.
👩⚕️ Juhász Eszter
A gyermek hallja a beszédet, mégsem mindig érti, mit mondanak neki? Előfordul, hogy összekever hangokat, félreért utasításokat? Ez a fejlesztés segít, hogy a hallott információkat pontosabban dolgozza fel – alapozva ezzel az olvasásra és tanulásra.
👩⚕️ Juhász Eszter
Ez a módszer az idegrendszer fejlődését és a mozgás összerendezettségét támogatja. Akkor ajánlott, ha a gyermek mozgásában bizonytalanság, ügyetlenség, figyelemzavar vagy tanulási nehézség figyelhető meg.
👩⚕️ Juhász Eszter
A beszédtechnikai gyakorlatok segítik a helyes légzéstechnikát, hangképzést, artikulációt és ritmust – így a gyermek érthetőbben, magabiztosabban tud megszólalni. Különösen hasznos lehet sokat szereplő, izgulós vagy logopédiai nehézséggel küzdő gyermekeknek.
👩⚕️ Juhász Eszter
Ez a fejlesztés abban segít, hogy a gyermek megtanulja hogyan tanuljon: hogyan szervezze gondolatait, hogyan jegyezzen meg információkat, és hogyan oldjon meg feladatokat hatékonyabban. Az iskolai siker egyik kulcsa.
👩⚕️ Sisa Krisztina
A gyermek megtanulja felismerni saját érzéseit, szabályozni viselkedését és kapcsolatot építeni másokkal. Ezek az alapkészségek nemcsak az iskolában, de a mindennapi életben is elengedhetetlenek.
👩⚕️ Sisa Krisztina
E vizsgálat során kiderül, hogy a gyermek készen áll-e az iskolára – figyelme, feladattudata, finommotorikája és szociális érettsége alapján. A cél, hogy megalapozott döntés szülessen az iskolakezdésről.
👩⚕️ Sisa Krisztina, 👩⚕️ Ócsai Krisztina
Ezek a tanulási nehézségek már korán felismerhetők, és időben elkezdett fejlesztéssel megelőzhetők vagy enyhíthetők. A foglalkozások célja az alapvető készségek (hanghallás, térérzékelés, számfogalom stb.) megerősítése.
👩⚕️ Sisa Krisztina
Ha egy vagy több alapképesség (figyelem, emlékezet, gondolkodás, észlelés) elmarad, a tanulás nehezebbé válik. E fejlesztés célzottan, játékosan erősíti a gyenge területeket.
👩⚕️ Sisa Krisztina
Korai nyelvi fejlesztés játékos formában. A gyermek énekekkel, mondókákkal, mesékkel ismerkedik az idegen nyelvvel – stresszmentesen, örömteli módon.
👩🏫 Csintalan Anita
A mesehallgatás és a bábjáték a gyerekek érzelmi és szociális fejlődését is segíti. A bábok biztonságos módon jelenítenek meg helyzeteket, amelyekről a gyermekek könnyebben beszélnek.
👩🏫 Juhászné Szécsi Ágnes
Komplex fejlesztés, amely a bábok és mesék segítségével fejleszti a gyermek kifejezőkészségét, fantáziáját, problémamegoldását és érzelmi intelligenciáját.
👩🏫 Juhászné Szécsi Ágnes
Csoportos foglalkozások, ahol a gyermekek megtanulják felismerni érzéseiket, szabályokat követni, empátiával fordulni társaik felé. Nagyon hasznos beilleszkedési problémák esetén is.
👩🏫 Juhászné Szécsi Ágnes
© Életfa Terápiás és Fejlesztő Központ. 2025. Minden jog fenntartva.